Tuesday 26 April 2011

PERJUMPAAN BEKAS KOR ARMOR DAN MESYUARAT AGONG KELAB KEBAL

Sungai  Petani, Kedah - 23 April 2010 (hari Sabtu) - Satu perjumpaan bekas anggota Kor Arrmor Diraja telah diadakan di Kem 3 Armor, Lapangan Terbang, Sungai Petani.  Perjumpaan diadakan sempena Mesyuarat Agong KELAB KEBAL Kali Yang Ke 9.  Mesyuarat di rasmikan oleh Pengerusi Kor Armor DiRaja (Brig Jen Dato Adnan Abu Bakar). Turut hadir ialah Presiden Kelab Kebal Brig Jen (B)  Dato' Hj Mohd Yunus bin Long dan Brrig Jen (B) Dato' Mahmood bin Ibrahim serta Jawatankuasa Kebal dan ahl-ahli Kebal.  Majlis bermula jam 9.30 pagi diikuti dengan acara bergambar, taklimat, mesyuarat, ramah mesra dan jamuan makan tengahari sebelum bersurai.  Kira-kira 500  bekas Kor Armor termasuk keluarga hadir.  Suasana amat meriah  kerana perjumpaan  berlaku setelah sesetengahnya berpisah hampir ada yang melebihi 30 tahun.  Didalam ucapan perasmian Pengerusi Kor Armor  Dato' Adnan, amat terharu dan gembira bilamana sesetengah yang hadir adalah terdiri dari bekas jurulatihnya sendiri yang sebahagiannya telah lama tidak berjumpa.  Beliau berharap  perjumpaan serupa diteruskan dari masa kesemasa.

Disamping itu Kelab Kebal membuka kaunter pendaftaran ahli baru yang terdiri dari ahli biasa dan ahli seumur hidup.  Didalam majlis ini sejumlah  hampir 100 ahli baru telah diterima.  Bekas Kor Armor yang belum menyertainya  digalakan menjadi ahli.

Bekas Kor Armor dirangkaian  Utara (Perak/Kedah/Penang/Perlis) yang biasanya berjumpa secara tahunan di Taman  Keladi Sungai  Petani, dimaklumkan bahawa perjumpaan 01 Mei 2011  tidak diadakan kerana baru saja berjumpa pada 23 Apr 2011.  Perjumpaan akan diteruskan secara tahunan di Taman  Keladi Sungai Petani pada 01 Mei 2012. Acara Solat Isya'/Tahlil/Jamuan Makan Malam/Ramah Mesra/Bersurai.

Senarai lengkap berkas Kor Armor rangakaian Utara yang ada didalam simpanan saya seramai lebih kurang 200 orang akan diedarkan kepada semua tidak lama lagi.

No comments:

Post a Comment